(Megjegyzem, a blog tartalma az egyéni értékrendemet követi, ennek megfelelően abszolút szubjektív. A leírtakra hivatkozás, vagy az által történő cselekvés esetén, mindenki mérlegeljen élethelyzetének, kilátásainak tükrében!)
„Az ember munkájában fejezi ki és választja ki önmagát.” – (Karol Wojtyla) II. János Pál pápa

Te döntöd el, milyen lap leszel a pakliban!

2010. február 7., vasárnap

Egymondatosak

Sokáig úgy tartottam, hogy az idézetek mindig egy-egy hosszabb szövegből kiragadott mondatok.
Aztán pár éve megpróbáltam a gondolataimat - amelyek olykor eléggé kacifántosak - összesűríteni egy-két mondattá. Gyakorlatilag a gondolatkupac szellemiségének lényegét próbáltam megfogalmazni röviden.
Ezeket a rövid gondolatokat fejben tudtam tartani. Akkor furcsának véltem, mert a matematika definíciókkal ez soha nem sikerült. Majd rájöttem, hogy nem memorizáltam a gondolataimat, hanem egyszerűen az életem cselekvéseit, a tetteimet vezérlő szabályokat, törvényszerűségeket, szemléleteket fogalmaztam meg. Ezért nem tudtam elfelejteni.
Aztán, ha jól emlékszem, 1,5-2 évvel ezelőtt úgy döntöttem, lejegyzem a gondolataimat. Ebből lett ez a kis gyűjtemény.
Arra gondoltam, mi lenne, ha nem a saját nevem biggyeszteném oda, mert egyrészt azt senki nem ismeri (maximum 1-2 ezer ember), másrészt pedig nem vagyok sem filozófus, sem szociológus, sem pszichológus. Tehát milyen alapon írnék ilyesmikről.
Ezért kitaláltam egy írói nevet.
Viszonylag sokáig gondolkoztam rajta, mi lenne a legmegfelelőbb név, mígnem olvastam egy marketing témájú könyvet, ahol előkerült Josiah Wedgwood neve, aki porcelán manufaktúrájával megteremtette a modern marketing alapjait, és egyáltalán nem mellesleg Charles Darwin nagyapja volt.
Akkor döntöttem úgy, megvan a nevem. Már csupán egy keresztnév kellene. Valahonnan kipattant a fejemből az Earl, amely többek között grófot jelent, de még hiányzott a jó hangzás. Ekkor döntöttem róla, hogy eléteszek egy betűt. Végigballagtam az ABC-n és a J-t véltem a legjobb hangzásnak.
Így lett az egymondatos nevem J. Earl Wedgwood

Nem hiszem, hogy ennek a történetnek a megosztása sorra kerül valaha is még egyszer, mert nem szándékozom publikálni ezeket a gondolatokat.

Most azonban csokorba szedtem azokat, amelyeket fontosnak tartok.

Íme:


„Az életben minden kudarc, szenvedés és keserűség, erőt, elszántságot, kitartást és tisztább jellemet eredményez.” – (J. Earl Wedgwood írói név)

„Amire nem vagyok képes, az nem kell! Ha pedig szükségem van rá, képessé teszem magam az elérésére.” – (J. Earl Wedgwood)

„Az értelmetlen várakozás az élet legnagyobb pazarlása.” – (J. Earl Wedgwood)

„A következetesség rendszert, hitelességet és folyamatos fejlődést biztosít az életednek.” – (J. Earl Wedgwood)

„Az ember talán mindennél jobban élvezi a finom ízeket, de a túl fűszeres étel grimaszt csal az arcra.” – (J. Earl Wedgwood)

„Az őszinteség erény! Még akkor is, ha a jó modor oltárán kell áldozni érte.” – (J. Earl Wedgwood)

„Ha felkészült vagy, nem kell háromig számolnod.” – (J. Earl Wedgwood)

„Minden változást fejlődés kell, hogy kövessen. Ha nem így történik, rossz irányba változtattál.” – (J. Earl Wedgwood)

„Sosem könyörögtem megbocsátásért istenhez. Mert a bűneim, tettek jobb emberré.” – (J. Earl Wedgwood)

„Isten nem a könyörületért fohászkodókat szereti.” – (J. Earl Wedgwood)

„Feltett szándékom, hogy éljek.” – (J. Earl Wedgwood)

"A szerelem eltorzít, félrevezet, és megkínoz. De ezeket legalább a boldogság illúziójával teszi." - (J. Earl Wedgwood)

„A szerelem mindent visz.” – (J. Earl Wedgwood)

„A jég tűzzel kombinálva a legkellemesebb.” – (J. Earl Wedgwood)

„Minden utazásod vége, egy új életszakaszod kezdete is egyben.” – (J. Earl Wedgwood)

„A sok fűszer elveszi az étel eredeti ízét, akárcsak a külsőségek az élet valódi értékeit.” – (J. Earl Wedgwood)

„Ami megkíván a szemed, annak van a legkevesebb értéke az életben.” – (J. Earl Wedgwood)

„A test nem igazodik az órához. Arra figyelj, ami dobog, ne arra, ami ketyeg!” – (J. Earl Wedgwood)

„A tudás átadása ugyanúgy része az emberi evolúciónak, mint a fizikális fejlődése.” – (J. Earl Wedgwood)

"Akinek fontos a holnap, átgondolja, mit tesz ma." – (J. Earl Wedgwood)

„Amit a világ nem ad nekünk önszántából, azért érte kell nyúlnunk.” – (J. Earl Wedgwood)

„Az egész világ félre áll az elől, aki határozottan tudja, merre tart!” – (J. Earl Wedgwood)

”A legnagyobb kockázatot mindig a biztonságért vállaljuk.” – (J. Earl Wedgwood)

„Mindenki boldog tud lenni azzal, ami van neki.” – (J. Earl Wedgwood)

„Az életben a legtöbb keserűség, csalódás és fájdalom, vágyaink nem megfelelő kezeléséből adódik." – (J. Earl Wedgwood)

„Nem kell más a boldog élethez, mint ami van! Mert a boldogság nem a dolgok megszerzéséből, eléréséből és a környezeted minőségéből fakad, hanem a testi, szellemi, érzelmi egyensúlyodból! És azt bárhol, bármikor meg lehet lelni, ha igazán akarod.” – (J. Earl Wedgwood)

„A családért, akár a családtalanságot is vállalom.” – (J. Earl Wedgwood)

„Ahhoz, hogy kiváló családfő legyél, sokáig kell élned egyedül.” – (J. Earl Wedgwood)

„Szerelmet, szeretetet igen, de örök boldogságot nem várhatsz egy párkapcsolattól.” – (J. Earl Wedgwood)

„Ha egyedül is boldog tudsz lenni, akkor leszel boldog a pároddal is.” – (J. Earl Wedgwood)

„A boldogságot ne várd mástól! Azt neked kell megosztanod másokkal!” – (J. Earl Wedgwood)

„Akinek nincsen húsz másodperce egy üdvözlésre vagy egy válaszra, az nem mentheti meg a saját megítélését az összeomlástól” – (J. Earl Wedgwood)

„Jelenleg nincs szükségem senkire, csak magamra. De arra nagyon.” – (J. Earl Wedgwood)

„Egyedül tiszta az élet. Párosan szép, többen már zavaros.” – (J. Earl Wedgwood)

„Egyszer voltam rossz. Azóta sem tudok változtatni a történteken.” – (J. Earl Wedgwood)

„Nem engedhetem meg magamnak azt a luxust, hogy olyan dolgokkal foglalkozzak, amelyek nem okoznak örömet." – (J. Earl Wedgwood)

„A hajnal az életé, az éj az elmúlásé. Éjjel aludj, és kelj a Nappal, hogy szép, hosszú életed legyen!” – (J. Earl Wedgwood)

„A szerelem a legnagyobb próbatétel az ember számára.” – (J. Earl Wedgwood)


Ha esetleg találtál köztük olyan gondolatot, amellyel tudsz azonosulni, és szívesen küldenéd el barátaidnak, ismerőseidnek, akkor arra kérlek, az idézetek szabályait betartva tedd, ez esetben J. Earl Wedgwood nevével megjelölve!
:-)

1 megjegyzés:

  1. Szia. Egyszercsak rátaláltam a blogodra, talán nem véletlen. Köszönöm, hogy írod ezt a blogot. Legyen szép napod! Üdv: Robi.

    VálaszTörlés